Narrowcasting zorgt voor eindeloze mogelijkheden!

Doordat er via narrowcasting onderscheid wordt gemaakt op basis van de doelgroep die bereikt wordt, is het grote voordeel van narrowcasting dat er via een narrowcasting scherm een gerichte boodschap naar buiten gebracht kan worden. Middels een narrowcasting player kun je snel en eenvoudig jouw doelgroep informeren met content die aanslaat. Maar wat zijn nu precies de mogelijkheden en voordelen die je zo optimaal kunt benutten?

 

Verbeter de interne communicatie via narrowcasting

 

Verloopt de communicatie binnen jouw bedrijf niet effectief of efficiënt genoeg? Dan kan narrowcasting een oplossing bieden voor jouw bedrijf. Deze vorm van digital signage kan er namelijk voor zorgen dat de werknemers op de hoogte zijn en blijven van nieuwe klanten, producten of diensten, maar ook de plannen van de directie kunnen via narrowcasting schermen worden gecommuniceerd met het personeel. Door de formele boodschap te combineren met actuele informatie zoals het nieuws, het weer of alle files, blijft de betrokkenheid van jouw personeel met het narrowcasting scherm hoog.

 

Zorg voor een hartelijk welkom voor de klant middels digital signage

 

Naast het verbeteren van de interne communicatie dankzij digital signage is ook het bereiken en informeren van de klant vanzelfsprekend een uitgelezen mogelijkheid voor jouw bedrijf om meer betrokkenheid te creëren binnen jouw doelgroep.

Door bezoekers welkom te heten via een narrowcasting scherm, zorg je direct voor verhoogde betrokkenheid van de klant. De klant voelt zich welkom in jouw bedrijf en kan waar mogelijk direct belangrijke informatie tot zich nemen. Bovendien kan er gezorgd worden voor infotainment tijdens het wachten van de bezoekers.

 

Bijvoorbeeld in de vaak kille wachtruimte van de lokale tandarts kan er op een narrowcasting scherm informatie worden getoond die ten goede kan komen aan jouw eigen business. Door de wekelijkse aanbieding te tonen op het scherm wordt de betrokkenheid van de klant of bezoeker direct verhoogd en kan er direct waardevolle informatie worden gecommuniceerd.

 

Strategische plekken voor jouw narrowcasting scherm

 

Een goede boodschap is uiteraard erg belangrijk wanneer je jouw specifieke doelgroep wil bereiken. Maar deze boodschap op de juiste positie weergeven is minstens zo cruciaal. Een intern voorbeeld van een strategische positie om jouw digital signage weer te geven is natuurlijk in de buurt van het koffiezetapparaat. Hier staat jouw personeel vaak stil of loopt het regelmatig langs.

 

Het kort en bondig houden van de boodschap is hierin belangrijk wanneer narrowcasting gebruikt wordt bij bijvoorbeeld een printer. Hier zijn de werknemers vaak wat statischer en heb je als bedrijf de mogelijkheid om bijvoorbeeld een kort filmpje af te spelen. De boodschap op narrowcasting schermen die worden weergegeven op de aangegeven strategische plekken zorgt ervoor dat het ook daadwerkelijk op het netvlies blijft staan van de medewerker of de bezoeker van jouw bedrijf.

Wat zijn de voordelen van digitale menuborden?

Tegenwoordig is het handig om een digitaal menubord aan te schaffen, in deze tijd wordt hier voornamelijk mee gewerkt. Het gebruik van een digitaal menubord is heel handig, binnen een paar seconden kun je er gerechten aan toevoegen of juist weg halen. Het is ook mogelijk om het moment van de dag af te stemmen, zo kan je het ontbijt, lunch en diner op bepaalde tijden invoeren, op deze manier bespaar je ruimte en heb je een overzicht op wat je kan bestellen je kan foto’s toevoegen voor een betere beleving voor de klant en duidelijkheid.

Wat moet je weten

Als het gaat om digitale menuborden zijn er veel opties, zo zijn er digitale menuborden in etalages, op een videowall, boven de balie of buiten tegen de gevel. De borden worden voornamelijk in de horeca gebruikt. Zo is de horeca een combinatie van beleving en branding, hiervoor is een goed bord nodig dat bij het restaurant past. Elk bord is weer anders en je moet weten welke geschikt is voor welk restaurant. Denk bij het aanschaffen van een digitaal menubord aan gemak, content en hoe de beleving zou zijn voor de klanten. Het type menubord dat je in je zaak wilt hebben verschilt per branche. Het ene bord heeft een beter effect dan een ander. Laat je daarom helpen door een specialist. Zeta Display is een van de bedrijven die in deze branche zit en jou kan helpen met het vinden van het juiste menu bord. 

Gemak

Met een digitaal menubord bespaar je veel tijd en onnodige hoge kosten. In een paar seconde wordt een gerecht toegevoegd of verwijderd, je kan zien of er prijzen veranderen, een uitverkocht menu is gemakkelijk te verwijderen. Dit alles is veel makkelijker dan papieren menu’s die je iedere keer opnieuw moet laten drukken wat weer tijd en geld kost. Het assortiment, de prijzen en de foto’s kunnen allemaal makkelijk centraal worden bijgehouden en worden aangepast waar nodig. Valt er iets te veranderen dan kan iemand anders dit ook gemakkelijk doen, het systeem is gemakkelijk, een lokale vestiging kan zelf de borden veranderen.

Content

Wat je laat zien moet wel passen bij wat er verkocht wordt. Komen er veel kinderen naar het restaurant dan kan je afbeeldingen erbij zetten die de kinderen aantrekt, zoals stripfiguurtjes of poppetjes. Dit zorgt ervoor dat ze meer aandacht besteden aan wat ze zelf willen bestellen. Komen er mensen die niet Nederlands spreken dan is het handig om een deel in het Engels te doen zodat de andere klanten toch weten wat ze bestellen en niet voor verrassingen komen te staan. Een vrolijke uitstraling is ook belangrijk, mensen kijken liever naar kleuren dan zwart/wit. 

Belevingen

Alles wat je ziet in een restaurant is over nagedacht, elke stoel of tafel. Het ene restaurant is heel authentiek terwijl de andere weer heel modern is, zo is het overal anders en dit geeft weer een andere beleving. Het is belangrijk dat de digitale menuborden bij het restaurant passen zo wil je niet een authentiek restaurant waar alles een beetje donker is en de borden licht, denk bij het kiezen aan de kleur, visuals en de vorm van de borden. De borden zelf moeten ook een merk uitstralen en het moet de gast een aangenaam gevoel geven.

Wat kan een Google Ads specialist voor jouw onderneming betekenen?

Adverteren via zoekmachines als Google en Bing kan ontzettend interessant zijn voor het realiseren van extra omzet. Het is wel belangrijk dat je website goed ingericht is voor conversie en dat mensen daadwerkelijk een aanvraag kunnen doen. De voorbereiding, het zoekwoordenonderzoek en de strategie, is vaak nog belangrijker dan de uitvoering en optimalisatie. Dit met name doordat een goede voorbereiding ervoor zorgt dat je goed in kaart brengt waar kansen liggen, maar ook waar onmogelijkheden en issues zitten. 

Wanneer starten met Google Ads?

Zoals hierboven al benoemd is het belangrijk dat je website klaar is voor conversie. Word ik op de website goed begeleid en is er een zichtbare customer flow / journey. Een trage website met weinig productomschrijving of een ontbrekende uitleg over de diensten gaat je conversies kosten. Zorg er dus eerst voor dat je website goed werkt, de producten goed naar voren komen met de juiste specificaties en images. Pas daarna kun je nadenken over wat je wilt gaan doen met Google Ads. Daarna start je met het zoekwoordenonderzoek en stippel je een strategie uit. Je wilt iedere euro die je besteed zo goed mogelijk inzetten en het is ontzettend zonde als je kansen onbenut laat. 

Google Ads uitbesteden of zelf doen?

Waarschijnlijk een vraag die iedere ondernemer zichzelf weleens heeft gesteld. Moet ik iemand aannemen om mijn Google Ads campagnes te draaien, uitbesteden of moet ik er zelf mee aan de slag gaan. Hier is geen eenduidig antwoord op te geven, helaas. Waar voor de ene campagne je deze prima zelf op kunt zetten, is het vaak toch wel handig als een Google Ads specialist naar je campagnes kijkt. Nieuwe campagnes opzetten en optimaliseren is eenvoudiger als je je dagelijks bezighoudt met Google Ads. Google ads uitbesteden kan heel handig zijn vanaf een minimale besteding aan advertentiekosten. 

Iemand aannemen als specialist kan ook een behoorlijke kostenpost zijn, dus het is ook niet altijd handig om een fulltime of parttime medewerker aan te nemen. Kleine campagnes kun je soms al voor een paar uur per maand bij een ZZP’er of een Google Ads bureau kwijt.

4 Tips voor een online start-up!

Een nieuw bedrijf starten is nog niet zo gemakkelijk als het lijkt. Ten eerste komt er veel regel- en wetgeving bij kijken, ten tweede wil je natuurlijk naamsbekendheid creëren. Maar hoe doe je dat tegenwoordig? Vroeger ging je reclame maken in de lokale krant, via flyers of misschien wel via de Televisie. Tegenwoordig doe je niet meer mee in de markt op het moment dat je geen website hebt. Een goed presterende website is dus van belang om onder andere naamsbekendheid te creëren om vervolgens bijvoorbeeld veel conversie te krijgen. Maar hoe pak je dit aan, wat komt erbij kijken en waar moet je rekening mee houden? 

1. SEO (Search Engine Optimization)

Een van de belangrijkste manieren om een goede vindbaarheid in zoekmachines zoals Google te hebben, is het uitvoeren van de juiste SEO/zoekmachine optimalisatie. Bij zoekmachine optimalisatie ga je naar verschillende aspecten van je website kijken die door Google als belangrijk kunnen worden gezien. Enkele voorbeelden zijn backlinks, de juiste content en optimalisatie van de website techniek. Een website van met een goede en hoge kwaliteitsscore, zal ervoor zorgen de website hoog in de zoekmachines zal scoren.

2. SEA (Search Engine Advertising)

Om snelle naamsbekendheid te creëren of meer verkopen te genereren, wordt vaak voor het adverteren in zoekmachines gebruikt, ook wel  SEA/zoekmachine adverteren genoemd. Veel bedrijven gebruiken of hebben wel eens gebruik gemaakt van het adverteren in een zoekmachine. Adverteren kost uiteraard geld, maar het voordeel aan Google Adwords is dat je helemaal zelf je maximum bestedingsbudget instelt. Zo betaal je in elk geval nooit teveel en weet je wat je kwijt kunt zijn! Een tweede voordeel is dat je ook heel makkelijk zelf een campagne voor jouw bedrijf op kunt zetten: je bent dus niet afhankelijk van een extern bedrijf!

3. ERP (Enterprise Resource Planning)

Een ERP systeem zorgt niet direct voor een betere vindbaarheid in zoekmachines, maar het is ontzettend belangrijk voor de juiste ondersteuning van bedrijfsprocessen. Een ERP systeem zorgt ervoor dat alle bedrijfsprocessen met elkaar verbonden worden, waardoor er real-time informatieverspreiding mogelijk wordt gemaakt. Een goed georganiseerde organisatie werkt vele malen functioneler én de vervolgprocessen gaan door middel van ERP veel soepeler verlopen. Alles wordt handig up-to-date gehouden, zo ook de website informatie!

4. Cloud computing

Tot slot is cloud computing een groot begrip in de online wereld. Je zult vast wel eens van ‘werken in de cloud’ hebben gehoord: werken aan bestanden die online zijn opgeslagen. De bestanden staan niet op een bepaalde computer opgeslagen, maar in een ‘wolk’: de cloud. Iedereen die ertoe bevoegd is kan bij deze bestanden en hier aan werken. Denk eens aan Dropbox of WeTransfer, zelfs Spotify en YouTube zijn clouddiensten! De cloud computing services worden voor bedrijven in 3 soorten aangeboden: IaaS, PaaS en SaaS.