Wat kan een Google Ads specialist voor jouw onderneming betekenen?
Adverteren via zoekmachines als Google en Bing kan ontzettend interessant zijn voor het realiseren van extra omzet. Het is wel belangrijk dat je website goed ingericht is voor conversie en dat mensen daadwerkelijk een aanvraag kunnen doen. De voorbereiding, het zoekwoordenonderzoek en de strategie, is vaak nog belangrijker dan de uitvoering en optimalisatie. Dit met name doordat een goede voorbereiding ervoor zorgt dat je goed in kaart brengt waar kansen liggen, maar ook waar onmogelijkheden en issues zitten.
Wanneer starten met Google Ads?
Zoals hierboven al benoemd is het belangrijk dat je website klaar is voor conversie. Word ik op de website goed begeleid en is er een zichtbare customer flow / journey. Een trage website met weinig productomschrijving of een ontbrekende uitleg over de diensten gaat je conversies kosten. Zorg er dus eerst voor dat je website goed werkt, de producten goed naar voren komen met de juiste specificaties en images. Pas daarna kun je nadenken over wat je wilt gaan doen met Google Ads. Daarna start je met het zoekwoordenonderzoek en stippel je een strategie uit. Je wilt iedere euro die je besteed zo goed mogelijk inzetten en het is ontzettend zonde als je kansen onbenut laat.
Google Ads uitbesteden of zelf doen?
Waarschijnlijk een vraag die iedere ondernemer zichzelf weleens heeft gesteld. Moet ik iemand aannemen om mijn Google Ads campagnes te draaien, uitbesteden of moet ik er zelf mee aan de slag gaan. Hier is geen eenduidig antwoord op te geven, helaas. Waar voor de ene campagne je deze prima zelf op kunt zetten, is het vaak toch wel handig als een Google Ads specialist naar je campagnes kijkt. Nieuwe campagnes opzetten en optimaliseren is eenvoudiger als je je dagelijks bezighoudt met Google Ads. Google ads uitbesteden kan heel handig zijn vanaf een minimale besteding aan advertentiekosten.
Iemand aannemen als specialist kan ook een behoorlijke kostenpost zijn, dus het is ook niet altijd handig om een fulltime of parttime medewerker aan te nemen. Kleine campagnes kun je soms al voor een paar uur per maand bij een ZZP’er of een Google Ads bureau kwijt.